YAZARLIK BAŞVURUSUBize Katılmak istermisiniz?

Processing Nedir?

 

Merhabalar..

Bu konuda processing ne olduğundan bahsedip küçük bir uygulamaya yer vereceğiz. Processing görsellik ağırlıklı programlama dilidir. İçerdiği bir çok kütüphane  ile esnek bir yapıya sahip olan bu dil öğrenilmesi ve kullanılması da oldukça kolaydır. Daha çok tasarımcı ve sanatçılar tarafından kullanılır. Çoklu ortam türlerini sorunsuzca çalıştırabilir. Aynı zamanda Processing esnek bir yapıya sahiptir. Eksta komut kullanmadan hazır fonksiyonlarla işleminizi yapabilme avantajına sahiptir.

Processig ile ilgili kaynak olarak ingilizceniz yeterli seviyede ise kendi sitesini kullanmanız yeterlidir. Türkçe kaynak fazla mevcut değildir. Bu konuda sizlere yardımcı olmaya çalışacağız. Java ya yapı olarak benzerlik göstermektedir. Kullanışlı ve basit bir arayüze sahiptir. Bu arayüz üzerinden hazır programlara da bakabileceğiniz gibi kendinizde kolaylıkla program yazabilirsiniz. Yazdığınız programları “File” menüsündeki “Export Application” kısmından çalışmaya hazır hale getirebilirsiniz.  Processing ‘e buradan ulaşabilirsiniz.

Screenshot 2014-07-03 17.22.22

 

Kodlardan parça parça bahsederek küçük bir örnek verelim. Porcessinde’ de de Arduino da olduğu gibi iki ana fonksiyon vardır.  Bu fonksiyonları kullanmanız halinde Arduino’ da olduğu gibi hata ile karşılaşmazsınız. “draw” fonksiyonu sonsuz döngüdür. “setup” ise sonsuz döngüye girmeden yapılacak olan ayarlamalar için kullanılır. Kodlarımıza geçelim:

size” komutu açılacak olan pencerenin boyutunu belirlemekte kullanılır. Kullanım yeri ihtiyaca göre değişebilir ancak genelde “setup” fonksiyonun içerisinde kullanılır. 3 parametre alabilir. 2 li olarak da kullanabilirsiniz.

 

background” fonksiyonu arka plan rengini belirlemek için kullanılır. 3 parametre alır (kırmızı, yeşil, mavi).  Tek olarak da kullanabilirsiniz. 3 rengide eşit değer oalrak kabul edecektir.

 

line” komutu düz çizgi çizmek için kullanılır. 3D kullanmadığınız zamanlarda 4 parametre ile kullanabilirsiniz. 3D kullanırken 6 parametre alır. 2D kullanırken parametreler ilk X konumu, ilk Y konumu, son X konumu, son Y konumu şeklindedir.

mouseX” ve “mouseY” fonksiyonları mouse’ ın bulunduğu konum değerlerini “float” cinsinden döndürür.

 “stroke” fonksiyonu alttaki çizilecek nesneyi boyamak için kullanılır.

“mousePressed” mouse tıklandığı zaman sıfırdan farklı bir değer döndürür.

 

 Şimdide kodlarımızı bir bütün olarak verelim.

Yazdığımız kodlar 150, 150 konumundan mouse’ ın bulunduğu konuma düz bir çizgi çizmeye yarıyor. Mouse’ a tıkladığımız zaman ise çizginin rengini beyaz a çeviriyor.

İlerleyen zamanlarda biraz daha ileri düzey programlara yer vereceğiz. Özelikle de Processing ve Arduino arasındaki haberleşme üzerine…

Teşekkürler..

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir